udachnaya WP

בעקבות התאונה במיר: בדיקות בטיחות בכל מכרות היהלומים של אלרוסה

נשיא אלרוסה (Alrosa), סרגיי איבנוב (Sergey Ivanov), הורה לבצע "הערכת בטיחות מקיפה בכל המכרות התת-קרקעיים של אלרוסה עד ה-1 בספטמבר 2017", כך דווח ב-Rough & Polished. ההחלטה התקבלה בעקבות ההצפה של מכרה היהלומים התת-קרקעי מיר (Mir) ב-4 באוגוסט. פעולות ההצלה במכרה בסיביר נמשכות, בחיפוש אחר שמונה כורי יהלומים נעדרים.

 

על פי הדיווח, "קבוצת מומחים אד-הוק", המורכבים ממומחים עצמאיים לצד מומחי גיאולוגיה, מהנדסים ומומחים נוספים מטעם אלרוסה, יבצעו הערכה בדבר "השפעתם האפשרית של מאגרי מים על העבודות במכרות, והאמצעים הננקטים על מנת למנוע שיטפונות ממחצבות נטושות".

 

"הניתוח הסופי והשלם בדבר הסיבות לתאונה במכרה מיר יבוצע על ידי ועדה מטעם שירותי הפיקוח הפדראליים בנושאי סביבה, תעשייה וגרעין ברוסיה. עם זאת, אנו מתכננים לבצע הערכת מצב משלנו בכל המכרות האחרים של החברה, מבלי לחכות למסקנות הוועדה, ובמקרה שיזוהו פגמים, לנקוט באמצעים הדרושים לפתרונם", מסר איבנוב.

 

השבוע דווח כי הופסקו פעולות ההצלה באזור המוצף במכרה מיר, שבו שהו על פי ההערכות ארבעה משמונת הכורים הנעדרים. על פי הדיווחים, עומקם של המים באזור זה מעל מטר, לכן הכניסה לאזור מסוכנת מדי מבחינת כוחות החילוץ. מאלרוסה נמסר עוד כי מוקדם לדעת אם הכורים הנעדרים מתו בתאונה, מאחר שמיקומם "משוער בלבד".

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן