מארק קוטיפאני

אנגלו אמריקן: עסקי היהלומים של דה בירס מוסיפים ערך ללקוחותינו

קבוצת אנגלו אמריקן (Anglo American), הבעלים של ענקית היהלומים דה בירס (De Beers) ערכה ביום שני (24 באפריל) את המפגש השנתי הכללי עם בעלי המניות בלונדון. יו"ר החברה, סר ג'ון פרקר (John Parker), פתח את דבריו בהתייחסות ל"האטה המתמשכת בהתאוששות הכלכלה העולמית" ב-2016, וכן דיבר על המגמות העולמיות הצפויות ב-2017.

 

בנושא הביקוש העולמי, אמר פרקר כי "גורל תעשיית הכרייה יושפע באופן נמנע גם בהמשך מההתפתחויות בסין". כמו כן, ציין כי המשך הצמיחה האיטית בשאר העולם, ו"הממשל החדש בארה"ב, הנוטה לפרוטקציוניזם", עלולים להוביל להאטה בכלכלה העולמית לזמן מה גם בעתיד.

 

מנכ"ל אנגלו-אמריקן, מארק קוטיפאני (Mark Cutifani), אמר במפגש כי החברה "ייצרה תזרים מזומנים חופשי של 2.6 מיליארד דולר, הרבה מעבר ליעד שלנו, והחוב הנקי שלנו ירד ל-8.5 מיליארד דולר – הרבה מתחת ל-10 מיליארד דולר, שהיו היעד". הוא הוסיף כי אנגלו-אמריקן "מכרה או סגרה 27 נכסים, וצמצמה את תיק הנכסים שלה ל-41 נכסים".

 

בהתייחסות לתחום היהלומים, אמר קוטיפאני כי "בידינו עסק גלובלי מבחינת טווח וקנה מידה. כל אחד מהנכסים אולי אינו ממעגל ראשון בפני עצמו, אך צירוף הנכסים בעסקים של דה בירס מוסיף עומק וערך למוצרים שאנו מציעים לצרכן".

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן