סרטון אסיפה כללית ה-67 של הבורסה

האסיפה הכללית השנתית ה-67 של בורסת היהלומים הישראלית

 

האסיפה הכללית השנתית ה-67 של בורסת היהלומים הישראלית התקיימה אתמול (ג') באולם הגלם במעמד שר הבריאות, הרב יעקב ליצמן, ובהשתתפות נשיא הבורסה, יורם דבש, נשיא התאחדות תעשייני היהלומים, קובי קורן, יו"ר מכון היהלומים הישראלי, שמואל שניצר, נשיא הבורסה לאבני חן, שלמה אשד, נשיאי הכבוד של הבורסה, אבי פז ויאיר סהר, מ"מ נשיא הבורסה, חזי בלום, חברי הנהלת הבורסה וקהל רב. מנכ"ל הבורסה, אלי אבידר, הנחה את האירוע.
הבריאות, יעקב ליצמן, בירך את הקהל הרב ועמד על התפקיד המורכב שהוא ממלא למען למען הציבור בישראל.

 

"מערכת הבריאות היא מערכת טובה, ולראייה, תוחלת החיים בישראל היא מהגבוהות בעולם, אך הדרך לשם מלאה בחתחתים". הוא ציין כי משרד הבריאות פועל לשינוי המצב בחדרי המיון בבתי החולים ומנה את הישגיו מתחילת הקדנציה. "אנו משקיעים 250 מיליון שקל לשיפור חדרי המיון בישראל, מקצרים את זמן ההמתנה לטיפולים למרות העלייה הגדולה בהיקף האוכלוסייה, פועלים להקים בתי חולים נוספים בדרום ובצפון, הכפלנו את מספר מכשירי ה- MRI בבתי החולים, ובעתיד נשיק תוכנית סיעוד חדשה לכלל הציבור".

 

ח"כ ליצמן שר הבריאות
צילום:דני ארוסי

בהמשך דבריו, העלה ליצמן על נס, את ענף היהלומים הישראלי. "מה יותר יפה מיהלומים? ענף היהלומים הוא מנוע שמכניס כסף רב למדינה, ובשנים עברו העלנו את הבורסה על ראש שמחתנו – היהלום שבכתר. אין סיבה שלא יתייחסו כך לבורסה גם היום. "אשמח תמיד להושיט יד ולסייע לענף היהלומים בעתיד ואני בטוח שבעזרת ה' הבורסה תחזור לגדולתה".

 

 

בסיום דבריו העניקו נשיא הבורסה, יורם דבש, והמנכ"ל, אלי אבידר, תעודת הוקרה לשר ליצמן, על טיפולו במשבר האשראי בענף היהלומים וקידומו וחיזוקו של הענף.

 

יורם דבש שר הבריאות ליצמן מנכ"ל הבורסה אלי אבידר
צילום:דני ארוסי

לאחר מכן החל האירוע המרכזי באסיפה השנתית ה-67 של הבורסה – נאום נשיא הבורסה, יורם דבש, שמסר דין וחשבון מפורט על אודות פעילות הנהלת הבורסה במהלך השנה האחרונה, ובראשן חתימת ההסכם מול רשויות המס. "נכנסתי לתפקיד ב-16.12 כשלצדי נבחרת של אנשים מצוינים, חדורי מוטיבציה ורצון לתרום ולעשות. נאלצנו להיאבק בשוקי צריכה מצטמצמים שגרמו למשבר בענף היהלומים העולמי, ובו בזמן נאלצנו להיאבק עם בעיה קרדינאלית שהכבידה עלינו כמו משקולת – מיסוי הענף. כדי לעשות זאת היה עלינו לפעול תחילה לסיומו של המשא ומתן שארך חמש שנים, חצה כמה הנהלות, ונקלע לא אחת למבוי סתום. מהר מאוד ראינו שנושא המיסוי הוא פקק גדול החוסם את כל העשייה שלנו".

 

צילום:דני ארוסי

דבש תיאר את המשא ומתן המייגע עם רשות המסים, שידע עליות ומורדות, על הווטו שהטיל משרד המשפטים על פתרון המיסוי השוויוני, ועל פריצת הדרך שהושגה מול הרשות. "שנים יקרות מאוד הלכו לאיבוד. הבנו, שאם נמשיך להתעקש על פתרון שוויוני לכל יעברו עוד חמש שנים של "לך ושוב" ועדיין נהיה בנקודת ההתחלה. לשמחתי, ההידברות הכנה שהובלנו – אני ונשיא ההתאחדות – קובי קורן, היושרה שלנו, הרצון הכן, ההשקעה המוחלטת וההירתמות ללא תנאי לתהליך – הניבו פירות. ראש הרשות התגלה לפנינו כאדם קשוח ונחוש אך גם קשוב וענייני. אפשר היה להתחיל לחתור לפתרון".
"בעקבות הסכם זה ובזכות יחסי האמון שנוצרו בינינו לבין רשות המסים, הוסרה באופן סופי הפרשה שהעיבה על הענף במשך חמש שנים, וכל ציבור היהלומנים יכול לישון בשקט בלילה, לפחות בכל מה שנוגע לרשויות. כולנו בתהליך של למידה אבל לי ברור, שבחרנו בדרך הטובה והיחידה שיכולה לאפשר לענף שלנו להמשיך לתפקד. אין לי ספק שהזזנו את הגבינה לענף שלם, אבל אני רואה זאת בחיוב וכהצלה גדולה. העברנו את הענף לעולם חדש, מתקדם ומוסדר. אין דרך אחרת לעשות עסקים ב-2017", סיכם את דבש את נושא המיסוי.
עוד עמד דבש על הישגי הבורסה בשנה האחרונה בשני תחומים מרכזיים: ייזום והשקעות מחד וחיסכון מאידך הכוללים בין היתר את הגדלת היקפי הגלם והמלוטש המגיעים לישראל, באמצעות הקמת מרכז מכרזי יהלומים בינלאומי בבורסה, יצירת נוהל גילוי נאות של בדיקות גליתאה, הגברת הייצור בישראל, השקת חדר ניסור הלייזר, סינובה, פיתוח אפיקי שיווק היהלומים באינטרנט ובהם מיזם ג'יימס אלן ו- GET DIAMONDS , תערוכות היהלומים – שבוע היהלומים הבינלאומי ויריד כחול לבן ועוד. דבש ציין את התוכניות לעתיד שכוללות הקמת מפעלי הליטוש החדשים בבנייני מכבי ושמשון, השבחת הנדל"ן של הבורסה, ואת החיסכון בגובה 10 מיליון שקל בשנה שהושג בעקבות צעדי התייעלות וצמצום כח אדם".

 

 

בסיום דבריו, הודה הנשיא דבש לכל אחד מחברי ההנהלה ועובדי המטה באופן אישי, לנשיא ההתאחדות, קובי קורן, וליו"ר המכון, שמואל שניצר ולציבור החברים. " כהנהלה, נמשיך ליצור הזדמנויות עסקיות לחברים, לחפש פתרונות יצירתיים, ולהקים מרכזי שירות פתוחים לכל. והחשוב מכל – בכל עת ובכל מצב נזכור תמיד שכולנו בסירה אחת, וכולנו ערבים זה לזה. ביחד, נעשה ונצליח. אני מאחל לכולנו שנת עבודה יצירתית באווירה חיובית", סיכם.

 

יו"ר מכון היהלומים שמואל שניצר
צילום:

יו"ר מכון היהלומים, שמואל שניצר, אמר: "בימים האלה האלה הענף שלנו עובר מהפכה עצומה, ועובר למאה ה-21. סוף סוף יש לנו הזדמנות למצב את הענף שכולנו אוהבים אותו במרכז הלגיטימי של כלכלת ישראל, במקום שאנו ראויים לו. כ-5 שנים נמשך ועל פני 3 קדנציות של נשיאים נמשך המשא ומתן מול רשויות המס. יישר כח ענק ליורם דבש וקובי קורן ולכל מי שסייע בעדם לסיים את המלאכה".

 

 

שניצר קרא לציבור לאמץ את ההסכם החדש שיביא להשתלבות של ענף היהלומים בכלכלת ישראל. "בהסכמים מסוג זה אין מושלם, אך בהתחשב במשא ומתן הקשה ובעמדת הפתיחה הגרועה שהתחלנו בה, ניתן לומר שהמקסימום שניתן היה להשיג, הושג. עכשיו על כולנו לשנס מותניים, להתרגל לנוהלים החדשים ולהשתלב בכבוד בין שאר הענפים המובילים בכלכלה הישראלית. בסופו של יום כולנו נרוויח מכך. כולי תקווה שהרפורמה בענף בשנים הקרובות תביא עמה גם את השיפור המקווה בעסקים, ושנוכל כולנו להתפרנס בכבוד ולהתגאות במהפך שעברנו בהצלחה".

 

 

כיו"ר המכון אני אדאג לכך שתימשך תמיכת המכון במיזמים החדשים, ונעשה הכל כדי לסייע לבורסה ולהתאחדות להתגבר על אתגרים הנצבים לפתחי הענף", הוסיף שניצר.

 

קובי קורן נשיא התאחדות תעשייני היהלומים
צילום:דני ארוסי

נשיא התאחדות תעשייני היהלומים בישראל, קובי קורן, אמר: "שנה לא פשוטה עברה עלינו, אך בעזרת שיתוף הפעולה ההדוק בין הבורסה, ההתאחדות והמכון עברנו אותה בהצלחה. כולנו הולכים בדרך אחת לטובת ציבור היהלומנים. התברכנו בבולדוזרים כמו נשיא הבורסה, יורם דבש ומנכ"ל הבורסה והמכון, אלי אבידר, שהם האנשים הנכונים לתקופה הזו, כדי להניע את הענף ולהוציאו מהמשבר בו הוא נמצא".

 

 

קורן התייחס גם לנושא הסכם המיסוי שלהגעתו היה שותף ואמר כי, "לא קל לעבור משיטה אחת לשנייה, אך הדברים הם הרבה יותר פשוטים ממה שנדמה לרוב הציבור. עליכם להתחיל להתרגל לעבוד בשיטה הזו ביחד עם כל המשק הישראלי. היום אני יכול להגיד חד משמעית כי ההסדר הזה הציל את ענף היהלומים. אני מאחל לכולנו שנלך ביחד בדרך חדשה שתוביל לשגשוג והצלחה של כולנו".

 

יאיר סהר
צילום:דני ארוסי

נשיא הכבוד של הבורסה, יאיר סהר, תיאר את העליות והמורדות בענף היהלומים לאורך השנים, לצד סימנים מעודדים המתקבלים מהשווקים בפתיחת השנה הנוכחית. "אנו עוברים את אחת התקופות הקשות ביותר שהיו לנו בתעשייה, אך עם זאת אני אופטימי. לפני שבועיים חזרנו מהסייט של דה בירס ואלרוסה, ובחודש ינואר מכרו חברות הכרייה, גלם בשווי 1.5 מיליארד דולר ליהלומנים בעולם. הבקשות לסייט הבא הן בסדר גודל דומה ואפילו יותר. כמויות אדירות של גלם נספגות על ידי היהלומנים, ואנו עדים לסימנים של עלייה בביקוש בשוקי המזרח הרחוק. בנוסף, ארגון מפיקות היהלומים ( DPA ) משקיע השנה סכומי עתק בפרסום ושיווק של יהלומים, ואני מאמין שבעתיד אנו נקצור את הפירות הללו. מאחל לכולם הצלחה רבה ושנה אזרחית טובה".

 

 

שלמה אשד נשיא הבורסה לאבני חן
צילום:דני ארוסי

נשיא הבורסה לאבני חן, שלמה אשד, אמר: "אנחנו נמצאים בעידן חדש, העולם השתנה. עלינו לצאת לדרך עסקית חדשה הדורשת הרבה כח, אנרגיה, עוצמה, קשרים בינלאומיים, הרבה מרץ ובעיקר חזון יצירתיות ונחישות. עלינו לשנות את שיטת העבודה ולהשתתף בהרבה תערוכות בעולם ולהכיר אנשים. אני שמח לציין שוב את שיתוף הפעולה ההרמוני הקיים והמתחייב בין הגופים הנמצאים באותו המתחם ועוסקים באבנים יקרות. מאחל כי האסיפה הכללית תפתח שנת עסקים טובה, ושנה של שתוף פעולה לאבני חן ויהלומים ומאחל הצלחה טובה ועסקים טובים בעתיד".

 

 

בסיום הדברים עלו להצבעה מהירה אישור מינויים ודו"חות כספיים, והחל החלק השני של האסיפה עם הדיווח של יושבי ראש וועדות הבורסה על פעילותם בשנה האחרונה.

באדיבות אתר בורסת היהלומים הישראלית

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן