indian bride art 6167659

עונת החגים בהודו וסין תזניק את הביקוש לתכשיטים במחצית השנייה של 2016

הביקוש לתכשיטים בהודו ובסין צפוי להתאושש במחצית השנייה של 2016, לאחר מחצית ראשונה חלשה של השנה, כך עולה מדו"ח של מועצת הזהב העולמית (WGC) ומסקר הזהב GFMS לשנת 2016 של תומסון-רויטרס. זאת, לאחר שהמחצית הראשונה של השנה הייתה חלשה מהתקופה המקבילה אשתקד.

 

הודו: רגולציה חדשה פגעה בביקוש

הביקוש לזהב בהודו צפוי להתאושש ממחצית ראשונה חלשה של 2016, בזכות עונת החגים המתקרבת, ובמרכזה החגים דהנטרס (Dhanteras) וכמובן דיוואלי (Diwali), כך נמסר בדו"ח של מועצת הזהב העולמית.

 

במחצית הראשונה של השנה, הביקוש לזהב בהודו צלל בקרוב ל-30%, והסתכם ב-247 טון לעומת 352 טון זהב בתקופה המקבילה אשתקד, כשבמחצית השנייה של 2015 הביקוש לזהב בהודו הסתכם ב-513 טון. במחצית הראשונה של 2016, ירד יבוא הזהב ל-291 טון, לעומת 470 טון בתקופה המקבילה אשתקד, וזאת בעקבות שינויים ברגולציה, שפגעו בביקוש.

 

"אנו צופים כי המחצית השנייה של 2016 תהיה טובה (לביקוש הזהב בהודו)", אמר מנהל מועצת הזהב העולמית בהודו, מר סומסונדראם (Somasundaram). "עונת המונסונים טובה. כמו כן, באופן מסורתי הרבעון הרביעי של השנה (אוקטובר-דצמבר) הוא העונה החזקה ביותר בהודו, שכן הביקוש עולה במהלך עונת החגים של דהנטרס ודיוואלי"

 

עיקר הסיבות לירידה בביקוש לזהב ברבעון השני היו זינוק חד במחירי הזהב, ירידה בהכנסות באזורים כפריים, ורגולציה ממשלתי חדשה. "התכנית המחייבת לחשוף הכנסות פגעה בביקוש לזהב, שכן אנשים נזהרו מהוצאות גדולות", הסביר סומסונדראם.

 

עם זאת, עם סוף התקופה של תכנית חשיפת ההכנסות (בסוף ספטמבר), הצפי הוא כי אנשים יתחילו שוב להוציא כסף על תכשיטים, ויגבירו בכך את הביקוש לזהב. דו"ח מועצת הזהב העולמית קובע כי העלאת 1% במס הבלו המקומי (שגררה שביתה מצד תכשיטנים מקומיים ברבעון הראשון), לצד חובה לחשוף מספר חשבון קבוע לרכישות מעל 200,000 רופי, הם שפגעו בביקוש.

 

סין: התאוששות מלאה רק לקראת 2018

קונים בסין
צילום:Public Domain

 

גם בסין הביקוש לתכשיטים צפוי לרשום גידול בספטמבר, לקראת החג הלאומי בן השבוע שמתקיים בתחילת אוקטובר – כך עולה מסקר הזהב של תומסון רויטרס. החג, שיחל ב-1 באוקטובר, צפוי להגדיל את היקף צריכת התכשיטים, והקמעונאים בסין צפויים לחדש לקראתו מלאים, כך עולה מהסקר.

 

"אנו צופים כי המכירות העתידיות של תכשיטים בסין ישתפרו ברבעון השלישי לעומת הרבעון שקדם לו", נכתב עוד. ברבעון הראשון של השנה, ירדה צריכת התכשיטים בסין ב-24.1% לכ-83.3 טון, לעומת 110.4 טון בתקופה המקבילה אשתקד.

 

עוד נכתב בסקר כי "גורמים רבים בתעשייה מאמינים שהקונסולידציה בענף תימשך, וכי מלבד ביקוש עונתי, התאוששות מלאה תירשם לכל המוקדם ב-2018".

 

בתוך כך, נתוני לשכת הסטטיסטיקה בסין מצביעים על עלייה שנתית קלה במכירות הקמעונאיות של תכשיטי זהב וכסף, שהסתכמו בחודש יוני ב-3.61 מיליארד דולר. במחצית הראשונה של השנה, הסתכמו המכירות הקמעונאיות של תכשיטי זהב וכסף ב-22.16 מיליארד דולר.

 

 

 

אשתקד הסתכמו מכירות התכשיטים הקמעונאיות בסין בכ-42 מיליארד דולר, עלייה של 7.3% לעומת המכירות ב-2014.

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן