7475 3796392

מנכ"לית אינהורגנטה: אנחנו הכניסה הנכונה לשוק התכשיטים האירופאי

מנכ״לית תערוכת התכשיטים אינהורגנטה (Inhorgenta) מינכן, סטפני מנדליין (Stefanie Mandlein) ביקרה בישראל לרגל כנס הסברה, במסגרת קידום המכירות שעורכת הנהלת התערוכה. בביקורה בישראל פגשה מציגים מתעניינים, סיירה בבורסת היהלומים ונפגשה עם נציגי מכון היהלומים לראיון על התערוכה, מצב הענף בגרמניה ועוד.

מנדליין סיפקה כמה תובנות מעניינות על שוק היוקרה הגרמני והעולמי: רמת הביקוש לתכשיטים בגרמניה יציבה מזה מספר שנים, והשוק האירופי צפוי לצמוח השנה ב-3-5%.
יצחק בן-דור, מנכ״ל התאחדות יצרני התכשיטים הישראלית, מסכים עם הממצאים הללו ומציין כי הביקוש לתכשיטי זהב בגרמניה עלה אשתקד ב-1.3%. ״הנתונים מגיעים ממקור אמין – ת׳ומסון רויטרס (Thomson Reuters), והם משמעותיים כאשר לוקחים בחשבון שהיתה ירידה של 19% בביקוש לתכשיטי זהב באירופה כולה״, הסביר בן-דור.

 

סטפני מנדליין
צילום:IDI


מנדליין, כיצד את מתארת את הביקוש לתכשיטים בגרמניה?
״הביקוש לתכשיטים בגרמניה נשאר יציב, גם בתקופה האחרונה. אנו עדים לצמיחה יציבה של כ-4% בשנה שעברה, ואנחנו מצפים לשיעור צמיחה דומה השנה, הן בגרמניה והן בעולם. בסך הכל, אנחנו מתייחסים למצב באופן חיובי. הביקוש לתכשיטים הוא לא כמו לפני 20 שנה, שאז שהיתה צמיחה אדירה. קיים ביקוש לתכשיטים, נמוך, אבל עדיין מתפתחת באופן חיובי

 

איזה תכשיטים הם המבוקשים ביותר באירופה ובגרמניה במיוחד?
״בשנים האחרונות ניתן להבחין בשלוש מגמות הנוגעות לביקוש ולחשיבות בשוק: פריטים באיכות גבוהה, המיוצרים מחומרים איכותיים, באופן מקצועי ומשובצי יהלומים או אבני חן צבעוניות; תכשיטים בטווח מחירים בינוני המצופים זהב ויוצרים מראה יוקרתי; ובטווח המחירים הנמוך, תכשיטים העשויים ממגוון חומרים לא יקרים"

 

 

 

ספרי לנו קצת על תערוכת Inhorgenta Munich
״לתערוכה יש מסורת ארוכה, והיא מתקיימת כבר 43 שנים. בתערוכה יש למעלה מאלף מציגים והיא  ממשיכה לגדול. התערוכה נערכת בשישה אולמות שמציגים מגוון רחב של מוצרים: משעונים ועד תכשיטים וכמובן, יהלומים. החלק המוקדש ליהלומים כולל כמה עשרות ביתנים, לרבות כמה משותפים הכוללים כמה מציגים. במסגרת התערוכה מתקיימים אירועים והזדמנויות ליצירת קשרים עיסקיים, שמאפשרים להפיק תועלת מהתערוכה.
במשך עשורים שיתפנו פעולה עם תעשיית התכשיטים והשעונים והצענו את הפלטפורמה הבינלאומית הזו. אנחנו משלבים את התערוכה גורמים חדשניים ומעוררי השראה, תוך שמירה על המסורת

 

ספרי על המציגים והמבקרים בתערוכה
״בשנה שעברה הציגו באינהורגנטה 1,055 חברות מכ-40 מדינות. היו לנו יותר מ-26,000 מבקרים שהגיעו מ-75 מדינות. מרביתם אירופאים – מגיעים מגרמניה כמובן, איטליה, הונגריה, ספרד, בלגיה, אוסטריה, צ׳כיה, שוויץ, בריטניה וצפון אירלנד, יוון והולנד. יש גם מבקרים ממדינות אסיה וארה״ב. על פי הסטטיסטיקה, 90% מהמבקרים הם בעלי רמה גבוהה של קבלת החלטות״.

 

מדוע כדאי לחברת יהלומים ישראלית להציג בתערוכה?
״אם חברה ישראלית רוצה להיכנס לשווקים אירופים, התערוכה הזו הזדמנות להיות בתערוכה במקום מרכזי. גרמניה יציבה מאוד והתערוכה הזו היא המקום הנכון להיות בו. כאשר משווים את Inhorgenta Munich לתערוכת Baselworld למשל, אפשר לראות שיש בסיס מבקרים שונה. זוהי אווירה מעוררת השראה לרמות שונות של שיתופי פעולה ופחות בלגן. יתרה מכך, העלויות נמוכות יותר״.

 

איזה חידושים תציע התערוכה בשנה הבאה?
״ב-2016 נשיק את שירות ׳השידוכים׳ המקוון שלנו, שמאפשר לסוחרים וליצרנים ליצור קשרים והופך את הביקור בתערוכה למהנה ויעיל יותר. נקיים גם תצוגת אופנה עם היצע חדש. בנוסף, אנחנו בוחנים אפשרות לפתוח את התערוכה לצרכנים בשלב כלשהו״.
בהשוואה לנתוני עבר, מספר חברות היהלומים הישראליות ירד. החברה הישראלית שעובדת עם מארגני התערוכה (יוני הפקות פרסום) מקווה להקים באירוע בפברואר ביתן משותף לחברות תכשיטים ישראליות.

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן