צרכנים בארה״ב צפויים להוציא כ-4.2 מיליארד דולר על תכשיטים לכבוד ׳יום האם׳, כל עולה מהסקר השנתי של פדרציית הקמעונאים הלאומית שנערך על ידי Prosper Insights and Analytics.
ההוצאות המתוכננות הממוצעות על מתנות ליום האם מסתכמות ב-95.71 דולר לאדם, ולמעלה משליש מהנסקרים מתכננים לקנות תכשיטים. גברים מתכננים להוציא בממוצע 117.79 דולר, ואילו נשים 69.82 דולר בלבד. ב-2015 עמדה ההוצאה הממוצעת בארה״ב על 102.91 דולר לאדם.
״זה ברור שהאמריקאים רוצים לכבד את האמהות שלהם ביום האם הזה. בין אם זו ארוחה מיוחדת במסעדה האהובה עליה, תכשיט, או טלפון חכם חדש, משפחות מתכננות לרצות את האמהות השנה שוב״, הסביר נשיא ומנכ״ל NRF, מתיו שי (Matthew Shay).